Introductie

Meteen de juiste persoon vinden is voor iedere organisatie een herkenbaar en lastig probleem. Bijna niemand weet precies wie welke expertise heeft, zeker de telefoniste niet. Met de Irion ExpertFinder is dit probleem voorgoed voorbij. Het programma kan in enkele dagen alle expertises binnen de organisatie leren kennen, en verwijst daarna gebruikers moeiteloos door naar de juiste expert, zowel via de telefoon als via het internet. Een gebruiker kan zijn vraag stellen in gewone taal, in zijn eigen woorden en op ieder moment. Het systeem zal de vraag taalkundig analyseren en terugleiden naar degene in de organisatie die de vraag het beste kan beantwoorden.

Gebruiker

ExpertFinder is bedoeld voor organisaties die veel medewerkers met verschillende deskundigheden in dienst hebben. Het programma is bijzonder nuttig voor klantgerichte organisaties, waarbij klanten snel in contact moeten worden gebracht met de juiste deskundige. Maar het is ook prima bruikbaar bínnen de organisatie, om medewerkers op de hoogte te houden van elkaars expertises.

Werking

Irion ExpertFinder is als service beschikbaar via het Internet. Per organisatie wordt een user interface ingericht die speciaal is afgestemd op de wensen van uw organisatie. Of er wordt een telefonisch systeem ingericht, waarin de door de organisatie gewenste taal wordt gebruikt. U mag zelf bepalen welke taal de automatische telefoonbeantwoorder spreekt, en u kunt zelfs de stem bepalen. De telefonische versie vereist ofwel een link via uw telefooncentrale, of een externe voorziening, bijvoorbeeld een 0900-nummer. Voor de telefonische versie is ook een training nodig van de speciale, op uw organisatie afgestemde spraakherkenning. Ook deze kan in eerste instantie in enkele dagen zodanig worden getraind dat het systeem werkt, en zal in de loop der tijd beter worden naarmate meer spraak beschikbaar komt.

VOORDELEN

Inzicht in uw expertises

Doe meer met de expertises binnen uw organisatie!

De collectieve kennis binnen organisaties is vaak omvangrijk maar verborgen aanwezig. ExpertFinder brengt de expertises in kaart én de experts die erbij horen.

Snelle en accuraat

Bedien uw doelgroep zo goed mogelijk

Klanten met een vraag hoeven niet lang meer te wachten voor ze bij de juiste medewerker zijn aangekomen. Daarmee neemt de kans op een snel bevredigend antwoord flink toe.

Natuurlijke taal

Maak het uw klant gemakkelijk

De gebruiker kan de vraag stellen in gewone taal en op elke gewenste wijze. Het systeem zal de vraag taalkundig analyseren en terugleiden naar de persoon of personen in de organisatie die de vraag het beste kunnen beantwoorden.

Zelflerend

Reduceer uw onderhoudskosten drastisch

ExpertFinder is zelflerend, wat betekent dat het zichzelf steeds verbetert naarmate er meer vragen worden gesteld. Het programma leert van de taal van de gebruikers én van de experts.

Altijd beschikbaar

Wees altijd beschikbaar voor uw doelgroep

ExpertFinder is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar zonder additionele kosten. Zo wordt het aantal gefrustreerde gebruikers aan uw helpdesk nog verder teruggebracht.