Irions kennismanagementsystemen zijn gebaseerd op een combinatie van semantic web technologie, taaltechnologie en leeralgoritmen. Kennis kan op diverse manieren worden gevoed aan het systeem, bijvoorbeeld in de vorm van CV’s, profielbeschrijvingen, use cases, business cases, etc. Deze stukjes informatie worden automatisch linguistisch geanalyseerd en opgeslagen in een semantisch framework, bijvoorbeeld in een semantische wiki.
Expert Finder
Meteen de juiste persoon vinden is voor iedere organisatie een herkenbaar en lastig probleem. Bijna niemand weet precies wie welke expertise heeft, zeker de telefoniste niet. Met de Irion ExpertFinder is dit probleem voorgoed voorbij. Het programma kan in enkele dagen alle expertises binnen de organisatie leren kennen, en verwijst daarna gebruikers moeiteloos door naar de juiste expert, zowel via de telefoon als via het internet.
Semantische Wiki's
Irion combineert haar taaltechnologie steeds vaker met semantic webtechnologie, in het bijzonder semantische wiki’s. Deze technologie stelt ons in staat data te verzamelen en te labelen met allerhande metagegevens (auteur, uitgever, datum van uitgifte, etc.). Data en metadata zijn nodig voor de input van onze taalmodules.
E-mail routing
Irions geavanceerde e-mail routingsysteem is gebaseerd op trainbare automatische classificatie. Het product is ontwikkeld in nauwe samenwerking met partner DDI Document Software, en is in staat om op basis van training zowel e-mails als papieren gescande post automatisch naar de juiste afdeling of juiste persoon door te sturen.